Moře prší slaně

Řeknu vám, že občas chytit inspiraci a napsat článek na téma, na který chci už dlouho psát, je docela na prd.
A tak jsem tady. Sedím ve vaně, a jelikož všichni víte, že ve vaně dělám dost věcí než jen mytí (třeba jím čokoládu), tak se není čemu divit.
Máma by mi řekla, ať okamžitě přestanu, že mi počítač navlhne a umře…, ale o tom psát nechci.

Máte občas vyhlédnutou nějakou knížku, po které toužíte, ale nevíte, jestli si ji máte koupit? A tak ji chodíte průběžně kontrolovat do knihkupectví, jestli si ji náhodou už někdo nekoupil a to, že tam ta knížka pořád je, považujete za znamení, že si ji máte prostě odnést domů? JO, MŮJ PŘÍPAD.

A takhle jsem to měla s knihou To prší moře od Radky Třeštíkové. Ta kniha mě pronásledovala. Kamkoli jsem vkročila, tam na mě čekala. A tak jsem si ji jednou prostě koupila!
Jelikož doma s mamkou obě sledujeme Radku i Tomáše Třeštíkovi na facebooku a rozplýváme se nad krásou jejich vztahu, jejich dětí i Bais, zhruba jsem věděla, do čeho jdu. (nebo jsem si to alespoň myslela)

A pak jsem četla.

Všude.

V čekárně u kadeřnice, v autobuse (cesta trvá okolo 5 minut), doma, doma ve vaně, doma v posteli, doma v noci, když mě strašila migréna a já nemohla spát… Nemohla jsem se odtrhnout. Potřebovala jsem všechny odpovědi! Proč? Kdo a s kým vlastně?! A proč??



Kniha se četla skvěle! Skvěle, skvěle, skvěle! Nemluvě o tom, že příběh se na konci dokonale pospojoval, všechno do sebe zapadlo a dostala jsem všechny odpovědi na otázky, co mě pronásledovaly od začátku knihy!

Hned po přečtení jsem knihu dala mamce, ať se do ní okamžitě pustí. A hned jsme zase měly o čem mluvit. Obě jsme nadávaly na Huberta, mamka na Aleše a já z ní páčila, jaký má ze všech postav dojem. Asi nejvíc mi přirostla k srdci Ježibaba. Chápala jsem ji, její chování a tak jsem se po přečtení kapitoly, která se týkala její minulosti, nedivila, že je taková, jaká je.

A to se mi na knize líbilo asi nejvíc. Vždycky se objevila "něco jako kapitola" týkající se jiné postavy než Hanky (která vlastně vypráví většinu příběhu), kde se vysvětlilo proč je její chování také a onaké, co tomu předcházelo a co se jí honilo hlavou.

Radka Třeštíková před „Mořem“ napsala ještě jednu knihu, na kterou si brousím dráp (jen co nám znovu otevřou knihovnu, tak tam běžííím). Autorka se nedávno stala dvojnásobnou maminkou a na svém facebookovém profilu psala, že když jí to dětičky dovolí, dopíše to co má v současné době rozpracováno.

Tak se moc těším!

Žádné komentáře:

Okomentovat

a hard rain's a-gonna fall

Venku leje. Na to, že je lednové ráno, to s počasím vypadá spíš na podzim. Nebo na hodně ošklivé jaro. Po cestě do knihovny pofňukávám nahl...